Kettlebell

ZMKBA Kettlebell 2

 

A kettlebell az orosz haditengerészet tradicionális edzésmódszere, az izom-és állóképesség fejlesztés leghatékonyabb eszköze!

Kettlebellcopy_zps277daee2

 

Tudtad-e, hogy:

 

  • a kettlebell eredetileg a gabona kimérésére használt súly volt, amit már az 1900-as évek elején hatékony testedző eszközként alkalmaztak, de világhódító útjára mégis csak alig 25 éve indult
  • elsőként a cári orosz haditengerészetnél rendszeresítették kiképző eszközként a Vörös Hadseregben és később a világ számos elit alakulatánál is alkalmazták (az orosz Szpecnaztól, a Seal kommandó, Delta Force, a Magyar Honvédség Különleges Műveleti Egységégen át a magyar Terrorelhárítási Központig) a harcosok állóképességének, erőnlétének, robbanékonyságának fokozására
  • 20 perc alatt 272 kalória égethető el (University of Wisconsin tanulmánya alapján)
  • hihetetlenül gyors elterjedését Pável Tsatsoulinenekaz orosz hadsereg Szpecnaz alakulatának Egyesült Államokba dezertált egykori erőnléti kiképzőtisztjének – köszönhette
  • A kettlebell magyarországi karrierje 2005-ben kezdődött. A magát addig több küzdősportban sikerrel kipróbáló Lakatos Péter honosította meg, miután svéd barátjától, Tommy Blomtól kapott egy DVD-t Pável Kettlebell gyakorlataival.
  • Ma már több ezren alkalmazzák Magyarországon, köztük a magyar kick-box válogatott is Zrínyi Miklós felügyelete alatt.

 

De vajon mi okozza a kettlebell ilyen mértékű terjedését?

 

Az emberek a saját bőrükön is megtapasztalták azt, amire Voropajev 1983-as kísérletében rámutatott. Nézd meg Te is mi történt!

A kísérlethez a résztvevő személyeket Voropajev két csoportra osztotta, több éven keresztül figyelte őket és végül mindkét csoportot a fegyveres erőknél alkalmazott fizikai tesztsorozattal mérte fel: húzódzkodás, helyből távolugrás, 100 m sprint és 1 km futás. A különbség a két csoport felkészülésében, hogy a kontrollcsoport egy tipikus egyetemi testnevelési programot követett, amely a fenti gyakorlatokra összpontosított, míg a kísérleti csoport csak kettlebellel edzett.

Az eredmény: a kettlebelles csoport minden egyes tesztfeladatban jobban teljesített, annak ellenére, hogy egyáltalán nem is gyakorolta egyik feladatot sem!

 

A kettlebell az évek során elengedhetetlen edzésmódszerré vált azok körében, akiknek az élete az erőnlétükön múlt. Terjedni kezdett minden keménységet, szívósságot igénylő területen és ma már egyre többen választják mindennapi mozgásként is, ezért az edzések résztvevői között különböző beállítottságú és foglalkozású sportolni vágyó emberekkel találkozhatsz.

 

A kettlebell egyedisége és hatékonysága 3 dologban rejlik:

 

  • Egyszerre képes aerob és anaerob hatást kifejteni az edzés során.
  • Eltérően az egykezes vagy kétkezes súlyzóktól a fogás nem a tengelyen történik, messze esik a súlyzó középpontjától, így a gyakorlat közben folyamatos koordinációt, mentális összpontosítást és nagy erőkifejtést igényel már pusztán a helyes tartás is, ami csak más izomcsoportok bevonásával érhető el.
  • Megdolgoztatja a gerinc környéki mélyizmokat, a mély hátizmokat, a has és a csípő izmait, ez erős és stabil törzset eredményez, ami minden erő alapja

 

Ha Te is olyan sportot keresel, ami a mindennapi munka mellett képes teljesen átmozgatni, kibillenteni a komfortzónádból, amivel minden egyes edzés alkalmával túlléphetsz a korlátaidon akkor ezt Neked is ki kell próbálnod!

Első ránézésre azt gondolnád nem nagy kunszt, hiszen csak egy súlyban megfelelő vasgolyót kell különbözőképpen emelgetni és lengetni, pedig egyáltalán nem mindegy, hogy kezdesz bele!

A kettlebell egy nagyon hatékony, de kétségkívül veszélyes eszköz is, a rossz testtartás, a szabálytalanul végrehajtott gyakorlatok könnyen hát- vagy akár gerincsérüléshez is vezethetnek. Éppen ezért érdemes nagy hangsúlyt fektetni a megfelelő szakmai vezető kiválasztására, az alaptudás elsajátítására. A szabályosan végrehajtott fogások gyógyíthatják, fejleszthetik a hátad, gerinced.

 

Kivel fogsz együtt dolgozni a ZMKBA edzésein?

 

A Magyar Köztársaság Mesteredzője címmel is kitüntetett Zrínyi Miklóssal, akit az alábbi képen Pavel Tsatsouline-nel (baloldalon), a kettlebell nyugati elterjesztőjével látsz. Megmutatunk egy rövid részletet Miklós kettlebell oktatói vizsga utáni interjújából, melyben edzői pályafutásáról mesél:

sm_instruktor_141980-ban, viszonylag fiatalon kezdtem az edzői pályafutásomat. Már a kezdetektől fogva tudtam, hogy nekem ez lesz az életcélom. Szinte mindent ennek rendeltem alá.
Alapelvem: a MUNKA! Ebben nagyon hiszek!

Büszke vagyok arra, hogy tanítványaim közül került ki az első magyar Világbajnok kick-boxos női versenyző, az e415097_526385367379496_1994981850_olső magyar női amatőr box világbajnok és természetesen minden versenyzőmre, akikkel együtt 35 éves pályafutásom során összesen Európa Bajnokságokon 36 aranyérmet, 23 ezüstérmet, 38 bronzérmet, Világbajnokságokon 44 aranyérmet, 37 ezüstérmet, 43 bronzérmet sz
ereztünk. De talán arra vagyok a legbüszkébb, hogy számtalan fiatalt és idősebbet egyaránt hozzásegítettem egy egészségesebb életmód kialakításához!”

Ha szívesen olvasnátok tovább, a bemutatkozást teljes egészében, az aktív oktatókról szóló részben értek el a kettlebell.hu oldalon a következő linken: http://www.kettlebell.hu/zrinyimiklos

 

A Zrínyi Miklós által vezetett kettlebell edzéseken Te is:

 

  • elsajátíthatod a kettlebell alaptechnikákat, a helyes mozgást/tartást és olyan állóképességre tehetsz szert, mint az élsportolók
  • elfelejtheted a fitness termeket és ezzel együtt a felfújt izmokat, az aerobik órákat, helyette használható izmokra tehetsz szert és megszabadulhatsz a felesleges zsírtól
  • optimalizálhatod testalkatod, mindegy melyik végletből indulsz is el: ha túlsúlyos vagy le fogsz fogyni, ha vékony vagy izmosabb leszel
  • minden edzésen tehetsz egy lépést az egészséges életmód irányába

 

Büszkék vagyunk arra, hogy a kettlebell edzéseinket rendszeresen látogató sportolóink jól látható, valódi eredményeket érnek el saját testük átalakításában.

 

Zellei László 4 évvel ezelőtt 30 évesen választotta a ZMKBA kettlebell csoportját. Nézd meg ő miért kezdett bele és milyen hatással van rá ez a sport:

„Annak idején, amikor elkezdtem, olyan sportot kerestem, amelyet télen-nyáron lehet folytatni, nincs szükség drága felszerelésre, és főleg azért, mert karban tartja a hátat és a derekat az egész napi irodai munka után.
Aránylag tapasztalt “harcosként” Miki csoportjába a heti 3 edzés lehetőség, a használható súlyok széles választéka, és a munkahelyhez közeli elhelyezkedés miatt csatlakoztam. Ezt követően viszont olyan csapatba kerültem, amely minden edzésen a saját képességeim maximális kihasználására ösztökélt. Kitartó edzésmunkával olyan akaraterőt, önfegyelmet és fizikai erőt építettem, amit korábban nem is vártam magamtól. Aki a saját képességei határát akarja feszegetni, Miki csoportjában könnyen elérheti.”

.

Kettlebell csoportunkat elsősorban akkor ajánljuk Neked, ha:

 

  • minden edzésen tehetsz egy lépést az egészséges életmód irányába
  • olyan nő vagy férfi vagy, aki szeretne egészségesen élni vagy élsportolóként hatékony kiegészítő edzésmódszert keresel a megfelelő állóképesség és erőnlét megszerzéséhez
  • ha szeretnéd formába hozni magad a nyárra, megszabadulni néhány felesleges kilótól, izmosabbá válni
  • nyitott vagy az újdonságokra és a kihívásokra, elég bátor vagy ahhoz, hogy újabb és újabb célokat tűzz ki magad elé
  • az orosz tradícionális edzésmódszer alapjait szeretnéd magas szakmai színvonalon, magabiztosan elsajátítani

 

A kettlebell edzéseink célja:

 

Pedagógiailag megalapozott edzésprogramunkkal támogassuk a fizikai fejlődésed és jó hangulatú edzések keretében mindent megtanítsunk a kettlebellről!

 

Nézz be hozzánk:

 

VIDEO – feltöltés alatt


 

Hasznos információk:

Amit már az első edzésre hozz magaddal:

  • Rövidnadrág vagy melegítőnadrág
  • Póló
  • Innivaló (lehetőség szerint csapvizet vagy szénsavmentes ásványvizet) a megfelelő folyadék utánpótlás érdekében.

 

Edzésidőpontok: Árak – helyszínek menüpont szerint

 

Helyszín: Budapest VIII. Lovassy László utca 5.

.

Megközelíthetőség:

 

Parkolási lehetőség:

  • Környékbeli utcákban 18:00-tól ingyenes

Edzéseink képekben:

 

 

Áraink:

A havi befizetés mellett alkalmi fizetésre is lehetőséget biztosítunk, így mindaddig ameddig nem vagy biztos a folytatásban, nem kell elkötelezned magad, az ingyenes próbaedzés után sem. Minden hónap elején eldöntheted, hogy melyik fizetési típust választod!

zöld bérletHavi bérlet: 11 000 Ft/fő, ezt akkor válaszd:

  • ha eldöntötted, hogy szeretnéd rendszeresíteni a kettlebell edzéseket az életedben
  • rendszeresen tervezel részt venni az edzéseken, a heti 3 edzést várhatóan vállalni tudod az adott hónapban

zöld óránkéntAlkalmi jegy: 1500 Ft/fő, ezt akkor válaszd:

  • ha tetszett az ingyenes próbaedzés, de még nem döntöttél
  • ha csak heti 1 vagy 2 alkalommal tudsz részt venni a kettlebell edzésen
  • ha munkabeosztásod miatt egy hónapra előre kiszámíthatatlan, hogy mikor tudsz biztosan odaérni edzésre

zöld bónuszBónuszok:

  • Ingyenes próbaedzés!
  • Kombinált kick-box és kettlebell edzés bérlet: csak 16 000 Ft/fő/hó – mellyel hetente 8 edzésen vehetsz részt!
  • 2*2 hetes futó-erősítő program: szakmailag megalapozott kéthetes kezdő és kéthetes haladó edzésprogram, mely az alapkondíció fejlesztését szolgálja. Célunk, hogy támogassunk abban, hogy fokozatosan, sérülések nélkül tudd formába hozni magad! Kimondottan jó alapozási lehetőség, ha nem mersz rögtön belevágni egy csoportos órába, de mivel célja az általános kondíció fejlesztése kitűnően alkalmazható a heti 3 kettlebell edzés kiegészítéseként is! Töltsd ki a jobb oldali regisztrációs mezőt, írd bele, hogy 2*2 hetes futó erősítő program és mi máris küldjük neked a programot!

 

Ha úgy érzed, hogy a csoportos foglalkozásba már most belevágnál, akkor jelentkezz mielőbb!

A minőségi munka fenntartása érdekében az egyes csoportok résztvevői száma limitált. A jelentkezést a létszám betelte esetén azonnal lezárjuk.

 

Jelentkezés:

  • Töltsd ki az oldal jobb oldalán (mobilnézet esetén a lent található) “Regisztráció” űrlapot, és kattints a “Küldés” gombra!
  • Ezután kapni fogsz egy e-mailt, amiben részletesen leírjuk az edzésidőpontokat, helyszínt, szükséges ruházatot, minden mást pedig egyeztetünk személyesen, ha a próbaedzés elnyerte tetszésedet.

 

Jelentkezz az AKADÉMIÁRA és gyere el INGYENES PRÓBAEDZÉSÜNKRE!

 

zrinyi01

 

Mindent megtanítok, amit a kettlebellről tudni szeretnél és segítek, hogy kihozhasd magadból a maximumot!